سازمان امور مالیاتی

راهنمای تکمیل پرونده مالیاتی و الصاق درگاه و پایانه فروشگاهی

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور کلیه پذیرندگان اینترنتی و پایانه های فروشگاهی ( دستگاه های کارتخوان ) حداکثر تا ساعت 20:00 روز سه شنبه 10 اسفند ماه 1400 فرصت دارند نسبت به تکمیل پرونده مالیاتی خود اقدام کنند.

در همین راستا به منظور جلوگیری از مسدودشدن درگاه پرداخت اینترنتی یا پایانه فروش خود ، لطفا نسبت به رفع نقص یا تکمیل پرونده مالیاتی و الصاق پایانه های فروش به آن به روش زیر اقدام نمایید :

آموزش تکمیل پرونده مالیاتی و الصاق درگاه پرداخت

  1. 1. برای شروع به آدرس مقابل بروید https://my.tax.gov.ir و در صفحه باز شده با مشخصات خود وارد سیستم شوید
ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی

2. در مرحله بعد پیامکی حاوی یک کد 6 رقمی را از سازمان امور مالیاتی کشور دریافت خواهید کرد. کد پیامک شده را وارد و دکمه ورود به سامانه را کلیک کنید.

کد 6 رقمی ارسال شده در پیامک را وارد کنید

3. در مرحله بعد داشبورد مالیاتی خود را مشاهده خواهید کرد. در منوی سمت راست لینک ” ساماندهی پذیرنده های بانکی ” را کلیک کنید تا لیست تمام پایانه های فروشی که بنام شما در شبکه پرداخت کشور دریافت شده نمایش داده شود.

انتخاب بخش ساماندهی پذیرنده های بانکی

4. لیست پایانه های موجود در پرونده مالیاتی خود را مشاهده خواهید نمود که می توانید با توجه به اطلاعات ترمینال های خود در پنل کاربری شما در شبکه پرداخت پی با کلیک دکمه “الصاق به پرونده”نسبت به الصاق درگاه پرداخت به پرونده مالیاتی اقدام و از غیرفعال شدن آن پیشگیری کنید.

مشخصات کد پذیرنده درگاه پرداخت یا پایانه فروشگاهی

5. در پایان و بعد از کلیک بر روی دکمه ” الصاق به پرونده ” و مجدد کلیک گزینه “الصاق” مراحل را تکمیل نموده اید. توجه داشته باشید که کدپستی نمایش داده شده در این بخش حتما باید با کدپستی اعلام شده به شبکه پرداخت پی مطابقت داشته باشد.
کدپستی خود در شبکه پرداخت پی را میتوانید از بخش تنظیمات حساب کاربری ویرایش نمایید.

تایید نهایی و الصاق به پرونده مالیاتی

لیست ترمینال های شما در شبکه پرداخت پی

با مراجعه به پنل کاربری خود، از طریق منوی سمت چپ و بالای صفحه و کلیک بر روی گزینه “ترمینال ها” به لیست ترمینال های دریافت شده برای کسب و کار شما توسط شبکه پرداخت پی دسترسی داشته باشید.

همچنین اگر تابحال نسبت به کدرهگیری مالیاتی قدام نکرده اید خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم.

اسکرول به بالا