آپدیت در CDN

آپدیت Cloud CDN

دغدغه ما همیشه حفظ کیفیت محصول هست و مباحث فنی همیشه در ایران با چالش های عجیبی روبرو میشه خصوصا اگر زیرساخت سخت افزاری و Cloud CDN اختصاصی راه اندازی کرده باشید.

در چند سال اخیر محدودیت های زیادی در اینترنت به وجود اومده که روی کیفیت و تجربه کاربری تاثیر گذاشته. با زمزمه های اجرایی شدن طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی ، کاربران خارج از ایران هم در مواقع اختلال لود شدن پنل شون رو ببینن و این موضوع زمانی بحرانی تر میشه که اختلال های شدیدتری به وجود میاد.
از طرفی الزام قانونی برای نگهداری سرورهای پرداخت یارها در ایران وجود داره و در زمان بروز مشکل و کندی در اینترنت این مشکلات برای بیشتر میشه.
به دلیل موضوعات امنیت سایبری هم امکان استفاده از کلودهای داخل کشور برای ما وجود نداره و تصمیم گرفتیم اینکار رو انجام ندیم.
برای بالا بردن بازدهی سرویس هامون در سال ۱۳۹۶ شبکه CDN اختصاصی خودمون رو ایجاد کنیم و در ماه اخیر هم نودهای جدیدی از خارج ایران اضافه کردیم تا کاربرهای خارج از ایران راحت تر بتونن به پنل شون دسترسی داشته باشن.

CDN چیه ؟

شبکه توزیع محتوای ابری Cloud CDN یا ( Cloud Content Delivery Network ) شبکه ای از چندین سرور در محل های جغرافیایی مختلف هستش که وظیفه ارائه محتوای استاتیک به کاربران رو به عهده داره.
محتوای استاتیک میتونه شامل عکس، فایل، ویدیو، صدا ، پکیج های بزرگ نرم افزاری و هرنوع فایلی باشه که تغییرات زیادی نداره باشه.

تبادل اطلاعات در شبکه عادی

وقتی کاربری از وب سایت شما بازدید میکنه ابتدا یه response از یه DNS Server که ای پی هاست شمارو داره دریافت میکنه. بعد از اون مرورگر محتوای صفحه وب رو درخواست میکنه که شامل فایل های CSS, JavaScript, HTML و تصاویر موجود در اون صفحه هستش.
بسته به محل جغرافیایی کاربر و فاصلش با کشور و شهری که سرور اصلی سرویس دهنده در اونجا قرار داره مدت زمانی طول میکشه که محتواها و فایل های استاتیک به کاربر برسه. همین عوامل باعث تعیین سرعت لودینگ وب سایت و دسترسی به داده های استاتیک میشه.

CDN چطور کار میکنه ؟

بصورت خیلی ساده شبکه توزیع محتوا ( CDN ) دسترسی به فایل ها و محتویات استاتیک رو سریعتر میکنه. ما شبکه ای متشکل از چندین سرور در محل های جغرافیایی مختلف ( ایران و خارج از ایران ) فراهم کردیم. وقتی کاربری قصد داره پرداخت اینترنتی انجام بده اطلاعات مورد نیاز از نزدیک ترین سرور براش ارسال میشه.
همچنین کاربرهای درون ایران هم اطلاعات مورد نیازشون رو از سرورهای ایران میگیرن. بنابراین سرعت انجام تراکنش بالا میره و شانس انجام تراکنش موفق برای مشتری تون بیشتر میشه.

ما و همکاران مون تمام تلاش مون رو میکنیم که پایدار ترین شبکه رو در بین پرداخت یارهای ایران داشته باشیم و در این راستا نیز موفق بودیم.
از همراهی همیشگی شما سپاسگزاریم

اسکرول به بالا