مشل کوکی در گوگل کروم

شاید جدیدا برای شما هم اتفاق افتاده باشه که در حین استفاده از گوگل کروم یا فایرفاکس برای پرداخت وجه به درگاه پرداخت ریدایرکت بشید و بعد از تموم شدن پروسه پرداخت وقتی که به سایت مبدا برمیگردید میبینید از پنل تون LogOut شدید !

این موضوع وقتی اهمیت بیشتری پیدا میکنه که کالا یا خدماتی برای فروش داشته باشید و مالک یک کسب و کار باشید. کاربر رو با تمام دردسرهای موجود برای پرداخت پول به صفحه پرداخت میفرستید و پرداخت هم انجام میشه اما موقع بازگشت از درگاه کاربر از پنلش لاگ اوت شده ، خریدش ناموفق میشه و پولش برگشت میخوره.

ماجرا چیه ؟


Google در وبلاگ رسمی کرومیوم Chromium در ماه April اعلام کرد که قصد داره ساختار کوکی ( HTTP Cookie ) هارو در گوگل کروم تغییر بده. اصل این اطلاعیه رو در لینک زیر میتونید بخونید :

https://blog.chromium.org/2020/02/samesite-cookie-changes-in-february.html

با عوض شدن ساختار کوکی ها ، می بایست ساختار وب سایت تون چک کنید و با این تغییرات گوگل هماهنگ بشید. اطلاعات بیشتر و Change Log رو هم میتونید در ادرس زیر ببینید :

https://www.chromium.org/updates/same-site

این تغییرات توسط گوگل بصورت آزمایشی از ورژن 81 گوگل کروم شروع شده و در نسخه 84 کروم بصورت اجباری اعمال شده. بنابراین اگر مشکل لاگ اوت شدن کاربران تون رو بعد از ریدایرکت روی درگاه پرداخت دارید بهتره هرچه سریع تر دست به کار بشید و از یک برنامه نویس با تجربه استفاده کنید.

اسکرول به بالا