نسخه جدید شبکه پرداخت پی

اوایل سال ۱۳۹۸ با توجه به شرایط موجود در کشور و آینده ای که برای صنعت پرداخت و فین تک متصور بودیم برنامه ریزی انجام دادیم و اهدافی رو در نظر گرفتیم.
دستیابی به اهدافی که در این برنامه وجود داشت فقط با تغییرات و اصلاحات اساسی قابل انجام بود.
بنابراین تصمیم گرفتیم زمان رو از دست ندیم و هرچه سریعتر دست به کار بشیم. سال ۹۸ سال بسیار پرچالش و سختی برای ما بود.
مسیر مون رو آهسته و پیوسته پیش رفتیم و شرایط رو کنترل کردیم تا بتونیم بصورت متمرکز بهینه سازی هارو انجام بدیم.
اولین و اصلی ترین قدم برای ما، اتمام همکاری با شرکت PSP در قالب سهام دار بود که به خاطر بدنه بزرگ این نوع شرکت ها و کند بودن شون عملا پیشرفتی حاصل نمیشد.
این تجربه برای شبکه پرداخت پی تجربه ای تلخ بود که در عین حال باعث شد ویژن بهتری از شرایط صنعت پرداخت پیدا کنیم، افراد مختلف رو با ظرفیت های متفاوت بشناسیم و با دوستان بسیار خوبی آشنا بشیم.
بعد از این مرحله برآوردهای لازم برای تغییرات و به روز رسانی رو انجام دادیم.
در شرایط تحریم و نوسانات ارزی شدید مشکلات زیادی در تهیه تجهیزات مورد نیاز برای آپدیت سخت افزاری مون به وجود اومد که از این مسیر هم عبور کردیم.
قدرت و ظرفیت پردازش رو به ۵ برابر حالت قبل ارتقا دادیم و معماری شبکه رو بهبود بخشیدیم.
CDN اختصاصی در داخل کشور راه اندازی کردیم که سرعت اتصال به شبکه پرداخت پی به بالاترین میزان برسه.
برای بالا بردن شانس موفقیت در انجام تراکنش ها مدل ارتباط شبکه پرداخت پی با سوییچ PSP ها رو تغییر دادیم.
ابتدای سال ۹۸ تصمیم گرفتیم با توجه به اهدافی که داشتیم پلتفرم شبکه پرداخت پی رو Re-Factor کنیم.
در همین راستا ۲۶ تیرماه ۹۸ پنل کاربر رو آپدیت کردیم و با توجه به صدها ساعت کار تحقیقاتی روی دیتای موجود از هیت مپ و فیدبک های شما UI و UX پنل رو تغییر دادیم که در مرحله های بعد تغییرات بخش های مختلف نیز انجام میشه.
میلیون ها خط کد جدید نوشته شد و صدها بار تست های مختلف انجام شد تا از صحت عملکرد پلتفرم و امنیتش مطمئن بشیم و این پروسه بیش از ۱۰ ماه زمان برد.
تغییرات اساسی در مدل معماری نرم افزارمون ایجاد شد تا میزان خطا رو نزدیک به صفر برسونیم.
ارائه سرویس با کیفیت رو در دستور کار قرار دادیم و بر این اساس وب سایت های بدون تراکنش رو در بازه یک ماهه غیرفعال کردیم.
الگوریتم های تشخیص تقلب رو به روز رسانی کردیم تا تخلف و کلاهبرداری رو در کمترین میزانش کنترل کنیم. سخت گیری های بیشتری در رابطه با ارائه درگاه پرداخت در نظر گرفتیم و نتیجه این شد که هر کسب و کاری نمیتونه از خدمات درگاه پرداخت شبکه پرداخت پی استفاده کنه.
مدل ارائه پشتیبانی دست خوش تغییراتی شده. تا قبل از دریافت درگاه پرداخت می تونید پاسخ سوالات تون رو از طریق مرکز آموزش پیدا کنید و بعد از دریافت درگاه میتونید مشکلات اتصال به درگاه و موضوعات مالی رو از طریق درج تیکت مطرح کنید و همکاران مون با شما در تماس خواهند بود.
درنهایت از شما بابت صبر و همراهی تون در این مدت تشکر میکنیم و تمام تلاش مون رو انجام میدیم که خدمات و سرویس های جدید و بهتری رو خدمت تون ارائه کنیم.
متاسفانه محدودیم به قوانین و شرایط فعلی مجبوریم نهایتا به یک PSP وصل بشیم که این روزها شرکت های PSP هم درعمل کیفیت مناسبی برای سرویس هاشون ندارن.
از طرفی هم رگولاتور اجازه نمیده ما کار پردازش اطلاعات کارت رو انجام بدیم و به نوعی در کنار PSP ها باشیم. وقتی شرایط محدود کننده باشه قواعد بازی عوض میشه.
شاید تا سال های زیادی اجازه ندن دیتای کارت رو پردازش کنیم و سرویس های به مراتب بهتر و با کیفیت تری از PSP ها ارائه کنیم ولی مسلما منتظر نمیمونیم وتلاش میکنیم مثل همیشه پیشتاز باشیم.

درباره نویسنده: سجاد چاری پور

مطالب زیر را حتما بخوانید