آنچه گذشت ..

همونطور که اطلاع دارید در 14 بهمن ماه 1397 ترمینال های شبکه پرداخت پی بسته شد و تلاش ها و رایزنی ها ادامه داشت تا نهایتا مشکل برطرف شد و در اون زمان تصمیم گرفتیم به صورت موقت و بعد از رفع مشکل ارائه خدمات عمومی پرداخت رو متوقف کنیم و فقط سرویس های شرکتی و سازمانی مون رو فعال نگهداریم.
نهایتا امروز و با شرایط جدید شبکه پرداخت پی در دسترس عموم قرار گرفت.
تغییراتی جدید شامل موارد زیر میشه :

  • بعضی از سرویس ها مانند فرم پرداخت و صفحه پرداخت شخصی فعلا قابل استفاده نیست و بزودی با شرایط و ظاهر جدید در دسترس قرار میگیره
    درصد کارمزد تغییری نداشته ولی سقف کارمزد از 4 هزار تومان به 7 هزار تومان تغییر پیدا کرده و این تغییر برای همه کاربران غیر از کاربران VIP ( سازمانی ) اعمال شده.
    روال دریافت درگاه و احراز هویت با سخت گیری بیشتری انجام میشه و حتما نیاز به کدپستی محل سکونت وجود داره که میتونید از سایت پست یا کلیک بر روی این لینک کدپستی محل سکونت تون رو دریافت کنید. فقط کدپستی که از سایت پست داده میشه مورد تاییده
    تجاری کردن حساب فقط با ارائه تصویر با کیفیتی از کارت ملی امکان پذیره
    از این به بعد درگاه ها همه اختصاصی هستن و چیزی بنام درگاه عادی نداریم. یعنی لوگو و نام کسب و کار شما روی صفحه پرداخت نمایش داده میشه
    تمامی درگاه های پرداخت قبلی غیرفعال شده و الزاما باید مجدد درخواست درگاه تون رو ثبت و از API Key جدید استفاده کنید
    اگر درگاهی به مدت 90 روز ( سه ماه ) تراکنش نداشته باشه، درگاه راکد تلقی میشه و به صورت اتوماتیک غیرفعال میشه که البته میتونید مجدد درخواست درگاه بدید و درگاه دریافت کنید.
    در انتخاب طرح و سایز لوگویی که ارسال میکنید دقت کنید چون لوگوی نامتعارف باعث رد شدن درخواست درگاه تون میشه
    به ازای هر درگاه میتونید لوگو داشته باشید و اگر لوگویی انتخاب نشه درگاه پرداخت بدون نمایش لوگوقابل استفاده هست و بعدا میشه لوگوی مدنظر رو اضافه کنید
    تعداد درخواست تسویه حساب در روز باز شده و به صورت نامحدود میتونید تسویه حساب ثبت کنید
    در هر روز میتونید موجودی روز قبل تون رو برداشت کنید که در داشبورد پنل کاربری تون مبلغی که میتونید برداشت کنید نشون داده میشه
    اگر حساب تون حساب بانک سامان باشه بعد از تایید تسویه حساب ثبت شده شما ، بصورت آنی پول به حساب بانکی تون واریز میشه ولی اگر حساب بانکی تون بانک سامان نباشه تسویه حساب تون به صورت پایا و ساتنا انجام میشه که انتقال پول به حساب بانکی شما به عهده شاپرک هستش و اینکه چه وقتی به حساب تون واریز کنه در کنترل ما نیست.
    نسخه های آپدیت شده ای از پلاگین ها روی وب سایت قرار داده شده
    بزودی شکل پنل کاربری تون آپدیت میشه و امیدواریم ظاهر جدید رو دوست داشته باشید.

در نهایت بابت اینکه با باز و بسته شدن ترمینال های شبکه پرداخت پی به کسب و کارتون آسیب وارد شد عذرخواهی میکنیم. اطمینان دارم که متوجه هستید که اگر این موارد تحت کنترل ما بود اجازه نمیدادیم یک ثانیه داون تایم داشته باشیم و از این قبیل مسائل به وجود بیاد.
قوی ترو با خدمات بهتر با شما هستیم.

درباره نویسنده: سجاد چاری پور

مطالب زیر را حتما بخوانید

۳۱ دیدگاه

  1. وحید عزیز سلام
    همه سیستم های پرداخت وابسته به وب سرویس هایی هستن که برای انجام کارهای مختلف از اون استفاده میکنن. چون ما کنترلی روی این سرویس ها نداریم نمیتونیم اپ تایم بودن شون رو تضمین کنیم و مشکلات این سیستم ها روی کیفیت خدمات ما هم تاثیر میذاره. از طرفی هم اگر مشکلاتی با شاپرک پیش بیاد، نتیجه به صورت مستقیم به کاربر منتقل میشه و کل این سیستم متضرر میشه.
    همه این اتفاقات برای کسب و کارها خطرناک هستن و ما همه تلاشمون رو میکنیم که از بروز اتفاقات مشابه پیشگیری بشه اما خب خودتون همه میدونیم شرایط کشور ما چطوره ..

  2. سلام
    خسته نباشید
    من از طرفداران پروپا قرص شما هستم.
    ولی بدونید که امثال من هم ظرفیتی دارند که یکروز پر میشه
    تا امروز همیشه تعریف و تمجیدتون کردیم و پشتیبانتون بودیم ولی از زمانی که دوباره آغاز بکار کردید ۲ یا ۳ بار قطعی یا اختلال در پرداخت یا تسویه داشتید
    ما بعنوان کاربر انتظار داریم مشکلاتتون رو که با بانکها یا شاپرک دارید به ما منتقل نکنید و کمی ثبات در خدمات داشته باشید.
    اعتمادها زود از بین میره ، لطفا در نظر داشته باشید.
    میدونم که این نظر رو تایید نمیکنید که نمایش داده بشه ولی بدونید شکایت مشتری یعنی ابراز علاقه اون مشتری برای ادامه همکاری و استفاده از خدمات شما.

    با تشکر

  3. با سلام
    خیلی خوشحال که کسب و کار شما مجدد فعال شد چون واقعا دوست داشتم پی رو
    فقط نکته ای که هست من اصلا کسب و کارم نخوابید بابت داون شدن شما چون همیشه تو ایران یاد گرفتم پلن بی داشته باشم و درک می کنم چوب لا چرخ گذاشتن برای شما رو ولی چیزی که اصلا از شما توقع نداشتم و هیچ توجیهی نداشت بلا تکلیف کردن کاربرهاتون بود، قول میدم ضربه اینکارتون به خودتون از کارای بقیه بیشتر بود! درک میکنم سوالات بی جا زیاد هست تو همه کاری هست ولی پشتیبانی فعال مهم ترین رکن هر استارتاپی هست! نزدیک به ۵ ماه داون بودید و هیچ کس نمی دونست داره چی میشه و روند اطلاع رسانی تون بسیار بسیار ضعیف بود. حداقل احترام به هرکاربری اینه که بدونه داره چه اتفاقی براش می افته خیلی ها رو دیدم منتظر موندن و ضرر کردن! ولی شما اولین کاری که کردید تیکت رو بستید! و مشتری رو بلاتکلیف گذاشتید، اگه بگین تویتر و کانال و بلاگ و این چیز ها بود اینو باید بدونید که شدیدا ضعیف بود و ۳ ماه اخر کامل نبود!

    در نهایت من این انتقادات رو کردم چون دوستون داشتم چون فرای پشتبانی ضعیف،کارتون خیلی خوب هست و خوشحال میشم همیشه فعال باشید.
    موفق و پیروز باشید

  4. بعد از خرابی سایت شما مجبور شدم از درگاه اینترنتی (ز پ) استفاده کنم
    همانطور که خود سایت ز پ میگه ۴ روزه باید واریز کنه ولی متاسفانه بعد ۶ یا ۷ روز واریز میکنن و ۸ روزه
    میاد تو حساب ! لطفا شما دیگه مثل اونا نشید

  5. غیر قابل اعتماد ترین درگاه پرداخت هستید. ‘فکر میکنیم’ payline هم مال شما بود که بسته شد. جالبه که موقع بروز مشکل، همه هستند و فعالیت میکنند، فقط شمایید که میخواید در چهارچوب قانون حرکت کنید و چند ماه زمین گیر میشید؟!! بقیه تخلف میکنن و رشوه میدن لابد!
    اینکه چه اتفاقی افتاده ما نمیدونیم. ما فقط میدونیم قوانین جدیدی وضع شد، بقیه به سرویس دهی ادامه دادند، بدون حتی یک روز وقفه، و شما چند ماه تعطیل شدید.
    اعتماد به چنین سرویس و استارتاپی که این طور ضعیف عمل میکنه عقلا روا نیست!
    متاسفانه نمیشه شما رو به دیگران توصیه کرد.

  6. میشه این رو توضیح بدید؟ من اشتباه متوجه شدم یا اینکه امکان پرداخت ارزی (دریافت وجه از مشتریان سایتمون به صورت ارزی) وجود داره ؟

  7. من از زمانی که با نام پی لاین فعال بودید از سرویسهای شما استفاده کردم و واقعا به خاطر مشکلاتی که براتون پیش اومده بود واقعا ناراحت بودم و وقتی اس ام اس اومد که مجددا فعال شده درگاهم خوشحال شدم. امیدوارم همچنان با قدرت باشید. و همچنان که تا الان بوده کاربران خودتون رو در اولویت قرار بدید.
    ظاهر کاربری فعلی خوب هست ولی منتظرم ببینم تغییرات اتی به چه شکلی خواهد بود. هطی روزهای آتی مجددا درگاهم رو فعال خواهم کرد

    خوشحالم برگشتید.

  8. سلام
    هنوز هم لوگو و نام سایت ما در درگاه نمایش داده نمیشه و پی دات آی آر رو نمایش میده!
    در حالی که فرمودین قراره مشخصات ما نمایش داده بشه.
    و اینکه در بخش ثبت درگاه و لوگو فرمودین بعدا هم میشه لوگو اضافه یا ویرایش کرد که همچین امکانی رو من جایی در پنل ندیدم!
    با تشکر

  9. این نشون دهنده حجم سو نیت و تلاشی هست که برای بدنام کردن این برند گذاشتن.
    همیشه تلاش و تمرکز ما برای ارائه سرویس با کیفیت بوده. زمانی که همه درگاه های پرداخت قطعی داشتن ما Stable و فعال بودیم.
    موضوع ناتوانی در برطرف کردن مشکل نیست، ما نمیخواییم خارج از ضوابط پیش بریم. سرو صدای الکی ایجاد نمیکنیم، رشوه نمیدیم، خلاف نمیکنیم و درچارچوب قانون پیش میریم.

  10. این همه درگاه واسط هست که تازه هیچکدام هم وابستگی به بک بانک معتبر ندارند ولی از روز اول که با شما کار کردم پیوسته قطعی و ممنوعیت و مسدود بودن داشتید. متاسفانه اعتماد من که به سیستم شما از بین رفت و حتی ۷۲۴ را هم از روز تلفنم پاک کردم. زیرا بی اعتمادی را خود شما ترویج دادید. این ناتوانی شما برای کاربران ضرر مادی طیادی به دنبال داشت.

  11. وقت بخیر
    لطف بفرمایید که در چه بازه زمانی فرم پرداخت فعال میشه ؟
    مثلا تا ۱۰ تا ۳۰ روز دیگه فعال میشه ؟
    سوال بعدی اینکه آیا زمانی که فرم پرداخت فعال شد لینک هایی که قبلا ثبت کردیم قابل استفاده است یا باید دوباره ثبت کنیم ؟

  12. مورد اول کاملا بستگی به نظر شما داره و مورد دوم هم بخاطر موارد نظارتی و پیشگیری از تقلب، درگاهی که یک ماه یک تراکنش نداشته توجیهی نداره فعال بمونه. در صورت غیرفعال شدن میتونید مجدد درخواست درگاه ثبت کنید.

  13. با سلام
    مهندس تبریک بابت فعالیت دوباره درگاه پی . اما سوالی دارم برا اینکه سایت هایی که خدمات ارزی ارایه میدن مثل بیت کوین و وبمانی و … که قبلا از وبسایت شما درگاه داشتیم و تا قبل سال ۹۸ که باهاتون کار میکردی م و هیچ گونه مشکلاتی از بابت کاربرانمون نداشتیم .ایا بازم به این چنین سایت هایی خدمات میدین ؟ در عین حال که الان درگا ههای واسطی مثل ای دی پی و زرین و پی استار و غیره که بیشترشون هم پرداخت یار هستن بعد غیرفعال شدن api شما ازشون درگاه داریم و استفاده میکنیم و اعلام هم میکنن که دیگه مشکلی بابتی از این نظر نداریم چون شاپرک هم در جریان هستش با کسب و کار ما ها ؟
    اما در کل pay.ir برای من که بیشتر از چند ساله باهاش اشنا هستم یه چیز دیگه هستش ایا بازم میتونیم درخواست درگاه بدیم ؟
    با تشکر از شما

  14. سلام
    خسته نباشید
    فرم پرداخت که من دو سال ازش استفاده می کردم حذف شده میشه لطفا یه زمانی مشخص کنید نوشتید بزودی این بزودی کی هست ممکنه مثل درست شدن درگاه چندین ماه طول بکشه ؟
    باید کسانی که تخلف کردن باهاشون برخورد بشه ولی افرادی که تخلفی نکردن چرا باید بعد این همه مدت فرم هاشون و درگاهاشون حذف بشه

  15. سلام
    اول دو تا مورد یکی اینکه نیایم برگردیم .. دوباره بعد یه مدت غیر فعال شین ؟؟
    و مورد دوم هم اینکه اگه درگاه ۳۰ روز فعال نباشه .. بسته میشه .. ؟؟ خب اینجوری که نمیشه که.الان سایتای دیگه درگاه دارم .. حدود ۱ سال غیر فعال بودن .. ولی الان دارم کار میکنم باهاشون

نظرات بسته شده است.