اجرای الزامات پرداخت یاری و اعمال تغییرات جدید

حدودا 17 آذرماه 1397 بود که متوجه شدیم مشکل جدیدی به وجود اومده و تراکنش انجام نمیشه. از اونجایی که اتفاقاتی مثل اختلال شبکه ای یا خراب شدن سوییچ پرداخت در ایران امری عادی هستش در لحظات اولیه نگرانی خاصی به وجود نیومد و برای رفع مشکل روال روتین رو بررسی کردیم.

با توجه به لاگ های ثبت شده تیم فنی بلافاصله متوجه مشکل شد و مشکل هم چیزی نبود جز خطای غیرفعال شدن ترمینال توسط شبکه پرداخت کارت شاپرک. سعی کردیم با مسئولین ذیربط در شاپرک تماس بگیریم که متاسفانه در روزهای اول پیگیری ها بی نتیجه بود.
دلیل غیرفعال شدن ترمینال ها ” عدم پیاده سازی الزامات پرداخت یاری ” ذکر شد.

پرداخت یاری به چه معناست؟

تعریف کاملی از واژه پرداخت یار و موضوع فعالیت پرداخت یاری رو میتونید در ویرایش سوم سند ” الزامات، ضوابط و فرایند اجرایی فعالیت پرداخت یاران و پذیرندگان پشتیبانی شده در نظام پرداخت کشور ” مشاهده کنید اما به صورت خلاصه پرداخت یار به معنی «شخص حقوقی است که در چارچوب سند تدوینی و بر اساس قرارداد منعقده با شرکت‌های ارائه‌ دهنده خدمات پرداخت و تفاهم‌نامه منعقده با شرکت شاپرک فعالیت می‌کند. پرداخت یار پرداخت‌های بدون حضور کارت ازجمله پرداخت‌های درون برنامه‌ای مبتنی بر زیرساخت‌های همراه را دریافت کرده و به شبکه شاپرک ارسال می‌کند.»

چرا ترمینال غیرفعال شد

بخشی از سهام شبکه پرداخت پی، در مالکیت پرداخت الکترونیک سامان کیش ( سپ ) قرار داره. با توجه به اینکه سپ یک شرکت سهامی عام هستش و سهام این شرکت در بورس ارائه شده، نیاز بود تغییراتی در ساختار حقوقی شبکه پرداخت پی انجام بشه.
فعالیت های ما قبلا در قالب شرکتی با مسئولیت محدود انجام میشد و برای اینکه بتونیم بصورت قانونی سهام داران رو در ترکیب شرکت داشته باشیم نیاز به انحلال شرکت قدیمی با مسئولیت محدود و تاسیس شرکت جدیدی در قالب سهامی خاص بود.
کارهای ثبت شرکت جدید مصادف شد با اتمام تست های اولیه پرداخت یاری در محیط آزمون شاپرک. بعد از این مرحله نیاز به امضای تفاهم نامه پرداخت یاری با شاپرک بود که به دلیل در شرف تاسیس بودن شرکت جدید و عدم داشتن شناسه ملی و شماره ثبت این اتفاق رخ نداد.
متاسفانه در همین حین قانون جدیدی برای ثبت شرکت های سهامی خاص اعلام شد و نیاز بود نفر جدیدی طبق قانون به اعضای هیئت مدیره اضافه بشه و اضافه شدن نفر جدید و دریافت سوپیشینه ایشان ( که چند سال قبل 48 ساعته انجام میشد ) 28 روز طول کشید!
طولانی شدن این روال ( دریافت سوپیشینه عضو جدید هیئت مدیره و ثبت نهایی شرکت ) باعث ایجاد سوتفاهم هایی مبنی بر عدم همکاری با شاپرک و بانک مرکزی شد که متاسفانه در نهایت منجر به انسداد ترمینال های در مالکیت این شرکت گردید.
در هر حال قانون مقدم بر همه موارد هستش و ما هم تابع قوانین کشور محل فعالیت مون یعنی ایران هستیم. اجرای اموری که طبق قانون به ما واگذا شده وظیفه تلقی میشه و ملزم به اجرای این وظایف هستیم.

رفع مشکل

با مساعدت شاپرک و پیگیری های همکاران عزیزمون در پرداخت الکترونیک سامان کیش ( سپ ) همکاران مون در بانک سامان و پیگیری های دلسوزانه دبیر انجمن فین تک ایران، دوست ارجمندم آقای مهدی عبادی موارد و مشکلات مذکور درحال برطرف شدن هستش و باز شدن درگاه منوط به اعمال تغییراتی در هسته سیستم میشه.

چه تغییراتی انجام میشه

در مرحله اول، وظیفه قانونی ما تعریف پذیرندگان در پورتال جامع شاپرک هستش. این موضوع باعث میشه از این پس پذیرندگانی که از وب سایت شون برای فروش محصول و خدمات استفاده میکنن دارای شناسه و درگاه اختصاصی با برند و لوگوی خودشون بشن.
تایید نهایی اطلاعات هویتی پذیرندگان و تایید ترمینال های درخواستی به عهده شاپرک هستش و در صورتی که پذیرنده تخلفی انجام بده یا کسب و کار غیرمجازی داشته باشه ، اطلاعاتش توسط شاپرک در بلک لیست قرار میگیره و هیچ پرداخت یار و یا PSP نمیتونه به این شخص خدمات ارائه کنه.
تسویه حساب های بانکی به صورت روزانه و اتوماتیک بعد از آپلود فایل تسویه توسط پرداخت یار در شاپرک انجام میشه.

قدردانی و تشکر از همراهی شما

به اینکه شما رو در کنار خودمون داریم افتخار میکنم و این همراهی شما به مراتب ارزشمندتر از همیشه هست. امیدواریم بودن تون مستدام باشه.

درباره نویسنده: سجاد چاری پور

مطالب زیر را حتما بخوانید

۱۶۷ دیدگاه

  1. سلام. من در مدتی که سرویس شما غیرفعال بود درگاه سایتم رو تغییر ندادم و ترجیح دادم پرداخت ها رو کارت به کارت با مشتری هام پیش ببرم تا مشکل شبکه پی حل بشه و حتی سایت های مشتریانم رو هم که درگاه شبکه پی براشون نوشته بودم رو گفتم دست نگه دارید تا فعال بشه.
    دلیل همه وفاداری کاربران، مشتری مداری از سوی شبکه پی هست.

  2. با سلام خداقوت
    سپاسگزار خواهم شد اگر پاسخ بدید
    میخواستم بپرسم هیچ بخشی در تعیین اصناف برای فروش فایل وجود نداره، چکار باید کرد، چه بخشی باید انتخاب بشه؟

    پیشاپیش ممنون از پاسخگویی

  3. سلام.تو این مدت با درگاههای دیگه که کار کردم به دلیل سرعت کم سروراشون حسابی درآمدم افت داشت. پشتیبانی شون افتضاح و در حد صفر. نام نمیبرم اما جز شما کسی نیست که در سیستمهای پرداخت یاری سرش به تنش بیارزد!
    خلاصه داغون بودیم تا برگشتید.
    ضمن احترام،کاش بانک مرکزی و شاپرک میدونست تو این مدت اعصاب یک خانواده نه چندان از نظر اقتصادی با وضع خوب شب و روز خورد بود و نذر و نیاز که…. و کاش مسئولین ما بدونن فقط بحث یک شرکت نیست بحث همکارانشون هست.می شد راهی پیدا کرد که هم ما به کارمون و درآمد خونوادمون برسیم هم اونا به وظایف قانونیشون. وضعیت خانواده ها و جوانان وضعیت حساسی است و مسئولین باید دغدغشون این باشه که یکروز جوانی که خودش برای خودش از این فضا کسب درآمد ایجاد کرده بی پول نشه.فشار بالاش نباشه. بماند که باید به امثال پی کمک بشه تا به ما کمک بشه. تا به کشور و اشتغال کمک بشه. در این شرایط مملکت که همه دنیا ضرر برای جوان ایرانی میخواد این کار که باید بکنند کمتر از جهاد و جبهه نیست
    و من الله توفیق

  4. تبریک میگم، بالاخره بعد از ۲ هفته درگاه مجددا راه اندازی شد. خواهشا اگر احساس کردید میخواد مشکلی پیش بیاد، اطلاع بدید. راه‌های ارتباطی را هم قطع نکنید، زیاد جالب و حرفه‌ای نیست!
    همگی خسته نباشید.

  5. سلام
    چرا داشتن شماره پشتیبانی که یکی از الزامات درگاه هست که روی سایت ما قرار داشته باشه، چرا خود سایت پِی این موضوع و رعایت نکرده؟
    شماره ۸۴۳۴۵۴۱۹ هم که پاسخگو نیستید!
    پیام پشتیبانی هم که نمیشه برای شما ارسال کرد!
    بفرمایید از چه طریقی میشه با شما ارتباط گرفت؟
    مشکل درگاه چه زمانی میخواهد حل شود؟
    اطلاع رسانی از طریق پیامک هم که دل تون نمیاد انجام بدید!
    شاید هزینه اش زیاده؟ اگر اینطور هست، من پرداخت کنم تا به همه کاربران لااقل اطلاع رسانی به موقع انجام شود!
    صنف و ابتدای داشبورد دارید میگیرید، بابت چه چیزی هست؟
    مالیات میخواید برای ما مشتریان در نظر بگیرند؟
    چرا اطلاع رسانی و توضیحات کافی و لازم وجود ندارد؟
    چرا روند کارکرد صحیح درگاه مثل لاکپشت حرکت می کند؟
    خیر سرمون، مثلا، ارباب رجوع هستیم!
    بدتر از نوکر و چاکر اینطوری که دارید با ما برخورد میکنید!
    لطفا اگر انتشار میدید، انتشار بدید، اگر هم نه، یکمی به خودتون بیاید و اصلاح کنید.

  6. با سلام خدمت تیم محترم پرداخت پی
    امیدوارم که موفق و پیروز باشید
    می خواستم از روند مشکل درگاه بپرسم که نتیجه چی شد. چون توی تلگرام پیام دادید که باید صنف کاری رو مشخص کنیم . الان بعد از مشخص کردن صنف سایت باز هم درگاه فعال نشده. می تونید یه توضیح بدین کی درگاه فعال می شه؟

  7. بدبختی اینه که تنها سایت پی دات آی آر برا لرن پرس پلاگین داره! وقتی هم سراغ زرقن پال (فاجعه همیشگی) میریم قر کمر میاد میگه سایتتو توی ساماندهی ثبت کن تا درگاه بدم! (نوموخوام!) الانم منتظر استعلام نکست پی هستم که یه درگاهم از اونا بگیرم شاید برا لرن پرس به دردم بخوره! ولی هیچکدوم اینا پی دات آی آر نمیشه. لطفا مشکلو هرچه سریعتر حل کنین بدجور تو دردسر افتادیم!

  8. از تلاش شما متشکریم برای بازگشایی مجدد
    ولی این حساب و کتاب رو داشته باشید.فرض کنید تا الان۱۰روز به بسته شدن درگاه میگذره
    یعنی یک فروشگاه اینترنتی که از درگاه شما استفاده میکنه ۱۰ روز کار نکنه
    ۱۰روز مالیات پولی که در نیاورده بده
    بقیه ضررهاشو خودتون حساب کنید

  9. تیکت رو که بستین
    نظرات اینجا رو هم که نمیخونید
    کلا راحت کردین خودتونو
    من دیرور تسویه زدم تا الان که ۸ شب هستش هیچ پولی به حسابم نیومده
    شماره درخواست تسویه من
    ۲۲۱۰۸۰۱

  10. سلام
    یه مشتری دارم تاریخ ۲۸/۹ پول از حسابش کم شده و نه برگشت خورده و نه به پنل واریز شده
    نه میتونم تیکت بزنم و نه این که با پشتیبانی ارتباط بگیرم
    ممنون میشم راهنمایی کنید چجوری پیگیری کنم
    با سپاس

  11. با سلام و احترام

    اول تشکر می کنم ازتون بابت راحتی کاربری سایتتون ولی متاسفانه نمی دونم کی خواین درست کنید.
    وقتی روی پی لاین هم بودین شما سیستمتون قطع شد. الان مجدد درگاه شما از کار افتاده. ولی بقیه خیلی راحت دارن کار می کنن ! کلی ضرر هر دفع باید بکنیم که درگاه شما قطع می شه !!

    واقعا نمی دونم چی کار باید کرد. هر دفع هم که سوال ازتون می پرسیم همش من کاربرای دیگه رو این هفته هفته بعد می کنید.

    بذارید از خودتون سوال بپرسیم، شما جای من و دوستامون که عوض سایت هستیم، بودین چی کار می کردین بعد از ۲ هفته انتظار ؟

    ممنون از پاسخگو بودنتون

  12. درود بر شما
    امکانش هست یک زمان بندی دقیق برای رفع مشکل اعلام بفرمایید . اگر قرار هست مشکل برای مدت کوتاه حل نشود کاربران در جریان باشند و اگر قرار هست حل شود حدود زمان بندی به چه صورت هست

    1. احتمالا تایید درگاه توسط شاپرک منوط خواهد بود به ثبت سایت در ساماندهی و بعد از آن دریافت ای نماد ثبت سایت در ساماندهی و اینماد هم کار حضرت فیل خواهد بود چرا که شما باید برای هر کار کوچکی مجوزی را باید ارائه بدهید بعد از ارائه مجوز باید مدارک را جهت دریافت مجوز نشر برخط و نشر دیجیتال به کارگروه مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد ارسال نمایید و به شما نمی گویند فرض مثال برای فروش یک فایل اکسل و یا یک اندیکاتور برای متاتریدر که حاصل سالها زحمتتان می باشد از کجا مجوز بگیرید فقط می‌گویند مجوز و مجوز که این باعث رکود در کسب و کارهای اینترنتی خواهد شد و بسیاری از کاربران که تنها درآمدشان از این وب سایت ها می باشد بیکار خواهند شد

  13. سلام.خسته نباشید به تمام عزیزانی که پشت صحنه سایت دارند نهایت تلاششون رو برای ارایه امکانات و خدمات خوب می کنند

    امیدوارم هرچه زودتر این مشکل هم رفع بشه و انشالا دوباره بتونیم از خدمات خوبتون استفاده کنیم.

  14. جناب چاری پور و دوستان زحمت کش درگاه pay
    انشالله هر چه زودتر مشکل حل بشه
    خدمات و پیگیری های شما تا به الان همیشه بی نظیر بوده
    امیدوارم با حل سریعتر این مساله همچنان موفق باشید

  15. از pay.ir خیلی راضی بودم و هستم با تفاضل بالا از همه درگاه ها بهتر بود و انشالله خواهد بود.امیدوارم این مشکل هم هر چه زودتر برطرف بشه.
    ولی انتظار داریم خیلی سریع تر اظلاع رسانی کنید. چون فروش ما هم کم شده و مشتری ها مجبورن کارت به کارت کنن

  16. یکی از نکات مثبت قطع شدن درگاه پی این بود که مجددا مجبور شدیم به شکل موقت از درگاههایی مثل زرین پال (که خدماتشون عملا مصداق زور گیری هست) استفاده کنیم و تفاوت خدمات را که فاصله ی اون از عرش تا فرش هست را بیشتر حس کنیم و از این به بعد قدر فین تکایی مثل پی را بیشتر بدونیم.
    واقعا خدمات شما نظیر نداره. این چند روزه بارها و بارها به پنل سایت با امید وصل شدن مجدد سر زدم امیدوارم هر چه زودتر با قدرت بیشتر برگردین.

  17. ان شالله مشکلتون به زودی حل بشه. بسیار از خدماتتون راضی هستم و با پی میمونم .

    و امیدوارم اینقدر سنگ اندازی نکنن تو کسب و کارها

    تنها مشکلی که پی داره. پشتیبانی برخط هست که وقتی یوزر بن میشه. هیچجوره نمیتونی توضیحی. مکاتبه ای انجام بدی.

    وگرنه نظمش عالیه

  18. درود، تیم مرکز هوش مصنوعی ایران حمایتگر شما فعالان در زمینه خدمات مالی تحت وب بوده و هست و امیدواریم به زوری شاهد بازگشت قدرتمند شما باشیم

  19. سلام. چند تا سوال داشتم. شما فرمودید تایید سایت ها و کسب و کار ها را شاپرک انجام میده از این به بعد.
    ۱- درگاه هایی که تا الان توی سایتتون تعریف شده برای هر فروشنده، برای تایید به شاپرک فرستاده میشه؟
    ۲- کسانی که چند تا کسب و کار و چند تا سایت دارند چی؟ اگر یکی از این سایت ها مجاز نباشه ولی بقیه ش مجاز باشه چی؟ کل کد ملی بلاک نشه یه وقت برای گرفتن درگاه.

      1. امیدوارم انشالله مشکل هرچه سریعتر برطرف بشه. برخلاف میلمون از یه درگاه جایگزین داریم تا اطلاع ثانوی استفاده میکنیم و به محض برطرف شدن مشکل درگاهتونو تو سایتمون فعال میکنیم.

  20. سلام جناب سجاد عزیز . بینهایت بابت خدمات ارزنده تون و خصوصا در زمان پرداختها که کم نظیر هست سپاسگذارم . سایت وی آی پی سهام قدردان خدمات شما عزیزان هست . انشاءالله این مشکل هم بر طرف میشه و موجب میشه پی از قبل هم بهتر خدماتش رو ارائه کنه . با آروزی سلامت برای شما سجاد عزیز و همه کارمندان پی .

  21. سلام شرکت ما حقوق رو ازطریق شبا واریز کردن به دلیل مشکلاتی که برای درگاه ها به وجود امده هنوز به دست ما نرسیده ایا بعد از حل شدن مشکل پول به دستمون میرسه ؟

  22. خب چرا قبل اینکه کار به قطع کردن برسه بهتون اطلاعیه ای چیزی ندادن که شما روند اداریشو طی کنید؟

    همه ی این مشکلات از زرین پال شروع میشه.
    من با خیلی از شرکت ها مثل شما کار کردم و لی از همه نظر کیفیت و امکانات شما بهتره
    ولی اینکه مدت زیادی قطع باشید من دیگه نمیدونم جطوری پاسخگوی مشتریام باشم

  23. با سلام
    منم مجبور شدم برم روی زرین پال،ولی منتظرم تا درگاه شما برگرده و مجددا از اون استفاده کنم.واقعا از خدماتتون راضی بودم،فقط اطلاع رسانیتون در خصوص قطعی،واقعا جای گلایه دارد و ارسال اس ام اس یا ایمیل به پذیرندگان اصلا کار سختی نیست.موفق و پیروز باشید.

  24. دوستان آدرس pay.ir/payment تغییر کرده؟
    توی مستندات دیدم به pay.ir/pg تغییرش دادن. این یعنی قبلی از کار میفته؟
    من تازه متوجه این قضیه شدم…

  25. سلام من حدودا ۳ ۴ ماهی میشه دارم از pay استفاده میکنم
    روزانه حداقل من ۱۰ تا ۲۰ مشتری دارم که تو این مدت تمام این مشتری هام به مشکل خوردن و باعث ضرر به من شده
    که از شانس بدم به محض زدن فروش ویژه این اتفاق افتاد که حداقل روزی ۵۰ تا خرید داشته ام
    خواهشا زود تر این مشکل رو بر طرف کنید من از pay راضی ام و دوست دارم از درگاه pay استفاده کنم
    خواهشا زود تر مشکل رو حل کنید من مجبور نشم از درگاه های دیگه استفاده کنم ممنون

  26. سلام
    فکر میکنم سه سال شده با پی کار میکنم.
    درگاه های دیگه هم تست کردم و پی رو گزینش کردم.
    با توجه به این که من با نرم افزار و سیستم های فروشگاهی فروشگستر کار میکنم. نظرم اینه که فعالیت هایی بصورت رقابت نا سالم علیه “پی” صورت میدن و برای منافع سودجویانه خودشون دریغ نمیکنند.
    این کارها تمام پتانسیل شرکتهای فن آوری رو کاهش میده و به اقتصاد مریض سرزمین دامن میزنه.

  27. والا من نمیدونم این زرین پاه با خدمات فاجعه اش چرا هیچ دست اندازی ای توش نمیشه! مشخصه برا آقا زاده هاست! بیچاره pay رو هدف گرفتن! اون از پی لاین شما که زدن ترکوندنش با فیلترینک اینم از pay.ir شما… خدا آخرمونو خیر کنه. ما که تا آخرش پشتتونیم هرچند من تو سایتم هر روز نزدیک به ۳۰۰ هزار تومن دارم بابت همین خرابی ضرر میبینم ولی بازم میگم مشکلی نیست…

  28. سلام لطفا یه امکان بزارید که برای فرم های پرداخت بشه کد تخفیف صادر کرد
    این امکان خیلی لازم برای ماها ولی متاسفانه تو سیستم شما نیست

  29. به نظرم پی بهترین سایت در این زمینه هست و من نزدیک چند سال هست که از خدمات بسیار خوبتون استفاده می کنم. مطمئنم به زودی بهتر و قوی تر ظاهر خواهید شد.

  30. با عرض سلام و خسته نباشید
    درگاه پرداخت پی واقعا بی نطیر بود
    امیدوارم مشکلات به وجود آمده زودتر برطرف بشه و ما مجبور به استفاده از درگاه های دیگه نشیم
    با تشکر

  31. من خیلی کارهام ضروری و فوری نیست ولی این مشکل از طرف شما نیست که بعضی ها اینجوری به پی بد و بیراه میگن. هر بار یه درگاهی با مشکل مواجه میشه و اکثرا مقصر خودشون نیستن بلکه قانونهای یهویی و بدون اطلاع رسانی قبلی هست. یه دفعه درگاهی رو فیلتر میکنن، یه روز میگن لینک تو تلگرام نباشه و…
    به هر حال من از پی راضی هستم و به خصوص که زیر نظر یا همکار sep هستید و این خودش اعتبار بیشتری میده.

  32. سلام
    از پذیرندگان پرو پا قرص شمام…با این دست اندازی ها ما دلسرد نمیشیم ..کیفیت خدمات شما انگیزه ماندن ماست………..لطفا با قدرت باشید ما پشت سر شماییم

    با تشکر وبسایت درسی فایل

  33. با سلام
    این مسئله که میفرمایید ازین پس شاپرک مستقیما تایید میکنه که این وبسایت خدمات بگیره یا نه، خیلی مسئله مهمیه، ما تلاش کردیم که بر اساس دسته بندی های تعریف شده از سمت پی کار کنیم و از مرزهای تعیین شده خارج نشیم، حال اگر فعالیتی که از نظر شما نرمال بوده از سمت شاپرک تخلف محسوب بشه چی؟ طبق توضیحات شما کد ملی ما بلاک میشه و هیچ خدمات پرداختی به ما سرویس نخواهد داد، و عملا با یک برخورد سلیقه ای زحمات چند ساله ما به باد خواهد رفت، شما بهتره تو این قضیه پافشاری کنید که کماکان کنترل این قضیه در دسترس شما باشه، که هم به نفع ماست هم شما، با تشکر از زحمات شما

  34. بعد از مدتها تلاش شبانه روزی و تحمل سختی سایتمون رو راه اندازی کردیم و پول هنگفتی هم بابت تبلیغات دادیم و بعد از ۲ روز درگاه اینجوری شد.نمیدونم ما پذیرندگان چه گناهی داریم که باید متضرر بشیم.توی این مملکت تنها چیزی که بی ارزشه مردم هستن.به امید فردایی بهتر

  35. سلام من مدیر سه سایت زیر هستم
    kamyabrom
    mustafa-mirzaei
    و
    newfilmnet
    سوالم اینه که چرا سایت اخریم هرچی درخواست درگاه میدم فعال نمیشه براش ؟
    و در اخر اینکه چرا این مشکل خراب شدن درگاه و عدم ارایه درگاه به سایت فیلمم فقط تو pay وجود داره و ارین پال و زیرین پال فعاله البته اونارو بخاطر دیر واریز کردن غیر فعال کردم.

  36. پی رو از زمانی که با نام پی لاین بود می شناسم واز پی راضی هستم. لااقل به جز موارد اخیر مشکلی با این درگاه نداشتم و راستش خوبی این درگاه هست که باعث شده درگاه بانکی رو تا حالا انجام ندیم. برای پی ارزوی موفقیت دارم و امیدوارم شرایط به گونه ای پیش بره که باز بتونیم از خدمات این درگاه استفاده کنیم. موفق باشید

  37. به نظر من کار واسط های پرداخت کلا تمومه….
    ما که کلی ضرر کردیم و زیان دیدیم از لحاظ پریدن مشتری و صلب اطمینان اولین خرید

    از هدف نت هستیم
    باید دیگه رفت سراغ درگاه مستقیم
    تنها راه حل همینه الانم همه بانک ها التماس میکنن واسه دادن درگاه
    یه همچین قطعی ای به هر دلیلی اصلا یعنی پایان رویاهای یه همچین سرویسی
    خوش گذشت …. موفق باشید

  38. آقای چاری پور آیا در سیستم جدید برای ما پذیرندگان مشکلی پیش نمیاد؟ مثلا چه می‌دونم نیاز به گرفتن مجوز و این داستانها؟ و یه سوال دیگه اینکه چه کسی تخلف پذیرنده رو تشخیص میده که شاپرک اون فرد رو مسدود کنه؟ خود شما پرداخت یار ها به شاپرک گذارش تخلف پذیرنده رو میدین یا خود شاپرک نهاد نظارتی تاسیس میکنه؟ ممنون میشم به هر دو سوال جواب بدین

    1. هدف از اینکار نهادهای نظارتی کم کردن تخلفات و شناسایی پذیرندگان متخلف هستش. برای افرادی که سالم کار میکنن مشکلی به وجود نمیاد.
      وظیفه شناسایی کسب و کارهای متخلف به عهده نهادهایی مانند پلیس فتا و برخورد و بلک لیست کردن به عهده مراجع قضایی و شاپرک هستش. پرداخت یارها هم میتونن تخلفات رو گزارش کنن.

      1. سلام
        ته بابا تو ایران هر اداره و ارگانی نامه میزنه فیلتر می کنه
        وب سایت بورسی کجاش خلافه ک فیلتر کردند؟
        من دکترای اقتصاد با ۱۰سال تدریس دانشگاه نمی تونم وب سایت بورسی ارایه بدم باید شرکت بزنم ۵۰۰میلیون تو بورس ضمانت بزارم تا مجوز بدن؟!!!

  39. مشکل هرچه دیرتر برطرف بشه طرفین ضرر میکنن.لطفا زمان تقریبی بدید که کی فعال میشه
    خیلی از ادوستان از pay مهاجرت کرده اند اما برای بعضی وب سایت ها گران تمام میشه
    لطفا چاره ای بیندیشید که سریع تر فعال بشه.

  40. با سلام و عرض ادب بنده وبسایت خودم رو تازه راه اندازی کردم ولی متاسفانه این مشکل درگاه پرداخت پیش اومد سوال بنده اینه که در چه صورتی نام شخصی در بلک لیست قرار میگیره ؟ آیا اگر ای نماد نذاشته باشم مشکلی پیش میاد ؟
    سپاسگزارم .

  41. سلام

    قبل هر چیز باید یه تشکر ویژه بکنم از تیم حرفه ای پی که واقعا کارشون عالیه و تسویه حساب منظم دارن.

    درمورد اطلاع رسانی هم باید بگم نمیدونم یکسری از دوستان چرا میکن اطلاع رسانی نکردن
    درست چند ساعت بعد هم در کانالشون و هم در پنل اعلام کردن ما که دیدیم دوستان حتما دیر سر زدن به کانال و پنل.

    در مورد مشکل هم این دست مشکلات چیزی نیست که دست این عزیزان باشه قطعا خارج از برنامه بوده وگرنه از تیم پرداخت پی بعیده بدون اطلاع خودشون سرویس و قطع کنند . لطفا صبور باشید تا این بندگان خدا هم بتونن مشکل و رفع کنن
    قطعا همه ما متضرر شدیم ولی بهتره یک درگاه دومی هم همیشه باشه تا وقتی مشکلات اینچنینی پیش اومد سریع سوییچ کنید روی اون که ما هم همین کارو کردیم و بی صبرانه منتظر هستیم تا مشکل پرداخت پی برطرف بشه و برگردیم اینجا.

    باور کنید خیلی از درگاه ها که من باهاشون کار کردم و خیلی هم معروف بودن بدون هیچ اطلاع و توضیحی گذاشتن و رفتن.

    باز هم تشکر میکنم از شما خداقوت

  42. سلام
    با وجود تمام مشکلات چند روز اخیر پی، باز هم بهترینه و بخاطر خدمات متنوع و گسترده و همچنین بروزش بلافاصله بعد از اینکه برگرده باز هم درگاه پرداخت اصلی خواهد بود.

  43. با سلام و وقت بخیر
    آیا بستن حساب در شبکه پی باز اطلاعات حساب ما به شبکه شاپرک ارجاع می گردد ؟
    این به هیچ عنوان منطقی نیست که کد ملی ما برای همیشه بلاک شود , لطفا راح حل منطقی ارائه فرمایید
    با سپاس

      1. ایشون به نظر فعالیت غیرقانونی دارند، از این میترسند که اطلاعاتشون بره تو بلک لیست. میشه نام شرکت جدیدتون که به صورت سهامی خاص ثبت شده رو بفرمایید؟

  44. تو رو خدا کاری نکنید که ما چاره ی جز زرین دجال نداشته باشیم!
    تاخیر در واریز های زرین پال به نفع خودشون هست ولی به اسم خریدار میزنن!! درحالیکه یک آپشن هم برای پذیرنده در نظر نگرفتن که به نفع ما باشه!!
    الان پول های بی زبون ما هم ۱ درصد کسر میشه توی زرین چال از طرفی ۴ روز هم اونجا مسدوده !! سود این دو مورد رو حساب کنید حدود ۵ درصد شایدم بیشتر از هر تراکنش سود میکنند!!

  45. با درود فروان

    ما که منتظر هستیم تا هر چه زودتر دوباره سیستم پرداخت باز بشه و یک مطلب به دوستان که نظر دادن عرض کنم با تجربه شخصی که دارم اینکه در تمامی درگاه ها پرداخت پی سریع ترین تسویه حساب را دارند و قابل اطمینان ترین های نیز است عزیزان دیگر درگاه ها مثل زرین را نام بردن که تسویه حساب این سایت بعد ۳تا۴ روز انجام میشه چند روز صبر کردیم این دو روز هم پیش پرداخت پی میمونیم

    انشاالله هر روز پیروز و موفقتر باشید

  46. سلام خسته نباشید
    اشخاصی که وبسایت نداشتن و از فرم پرداخت استفاده میکردن تکلیف درگاهشون به چه صورته فعال میشه مجددا یا خیر؟

  47. با سلام
    به هر حال نمیشه خدمات خیلی خوب تیم شما رو ندید گرفت. این همه پلاگین های مختلف و به روز، پیاده سازی ساده برای کاربران و آپ بودن درگاه در بیشتر زمان ها. و برای موسسه ما اهمیت به فعالیت های خیریه و تسهیلات شما. امیدوارم این مشکل سریعتر رفع بشه. پیروز باشید

  48. شرکت عزیز pay.ir

    با سلام

    لطفا زمانی که قرار هست چنین اتفاقی بیفته یا افتاده به کاربراتون اطلاع بدین
    که‌ما به فکری برای فروش خدمون انجام بدیم
    فقط من‌نمیدونم مردم از کجا بو میکشن که خرید رایگان شده 🤣🤣🤣
    همه‌حمله کردن و کی خرید مجانی انجام دادن و این یعنی ضرر
    ما‌مطمئن هستیم که شماپیگیر هستید اما لطفا به فکر ما هم باشین

    ممنون به امید موفقیت و بازگشایی مجدد

      1. سلام. ولی موضوع دیگر اینه که حداقل بعد از اینکه چنین اتفاقاتی افتاد می تونین به کاربران وبسایت خودتون احترام بذارین و دست کم یک ایمیل اطلاع رسانی یا پیامک بفرستین و بگین که چنین مشکلی پیش اومده! ممنونم.

          1. سلام. واقعا بابت گفتن این موضوع می طلبم. اما این پاسخ بیشتر حالت توجیه داشت، من از این پاسخ قانع نشدم. من همیشه از خدمات شما رضایت دارم اما این پاسخ ها اصلا قانع کننده نیست.
            اگر اس ام اس و … رو در نظر نگیریم. حتی همون اطلاع رسانی در پنل رو هم خیلی دیر انجام دادید. اصلا بحث مطمئن شدن شما از چرایی موضوع نیست. بحث اینه که به محض قطعی درگاه میتونستید موضوع رو اطلاع رسانی کنید حداقل از همون پنل، تا ضرر کمتری به پذیرندگان وارد بشه. شما خیلی دیر اطلاع رسانی کردید.
            و همه پذیرندگان که هر ساعت یا هردقیقه وارد وبسایت شما نمیشن!
            درسته که زرین پال بدترین درگاه کشوره، ولی چیزی که عجیبه اینه که زرین پال معلوم نیست به کی وصله که هرگز هیچ بادی اونو نلرزونده و از تمامی توفان ها و زلزله ها و حوادث طبیعی جان سالم بدر میبره. باید اسم زرین پال رو گذاشت جان سخت! توی قطعی ها هم در همین قطعی های طبیعی ای که هر روز در ساعاتی وجو داره، کمترین قطعی رو زرین پال داره و همیشه سریعا وصله.
            این وصلی فکر کنم به جایی وصله! واقعا این زرین پالی ها عجیبن! ولی بدترین تسویه حساب و پشتیبانی رو دارن. فقط وصلن! همین!

  49. درود و وقت به‌خیر،
    ما با مدارا همچنان همراهی می‌کنیم، اما این اختلال‌ها بسیار آزاردهنده و برهم‌زننده‌ی نظم کاری است، پیش‌تر هم چند مورد پیش آمده بود.

    ما webmaster و مدیریت برنامه‌های چند شخص حقیقی و حقوقی را به عهده داریم، هرگاه چنین اختلال‌هایی به وجود می‌آید، در مناسبات کاری اختلاف‌برانگیز می‌شود.

    بدترین جای کار این است که مجبور شویم، موقت به دیگر شرکت‌های هم‌کار رو بی‌آوریم که قوانین انحصاری و غیرحرفه‌ای به‌ویژه در تسویه‌حساب دارند! و بدشان هم نمی‌آید رقیبان سرآمدشان دچار مشکل شوند.
    برای مثال قابل درک نیست که کارمزد روی تسویه‌حساب تعریف شود! و یا برای تسویه‌حساب زودتر مجبور شویم در بانک آینده حساب باز کنیم.

    فرم پرداخت برای ما بسیار کارآمد است و با چیزهایی که گفتید آیا بهره‌برداری از آن‌ها هم دست‌خوش تغییر می‌شود؟

    با همه‌ی این‌ها به‌تر است آگاهی‌رسانی شما هم بهبود یابد.

  50. سلام . این دو سالی که با شما کار کردیم واقعا راضی هستیم ازتون منم زرین پالم فعال کردم ولی قطعا گزینه اصلی بعد از رفع شدن مشکل شما هستید

  51. این دیدگاه رو در پاسخ به یک کاربر منتشر کردم اما حالا به عنوان یک دیدگاه مستقل ارسال میکنم
    هر کدوم رو صلاح میدونید منتشر کنید
    ما چندین ساله عضو پی هستیم . حتی قبل از جدا شدنشون از پی لاین. تو این مدت طولانی خیلی سنگ جلوی پاشون انداختن و اذیتشون کردن . اما هربار با صبر و حوصله و توضیحات شفاف و دقیق باعث شدن از همراهی باهاشون دلسرد نشیم و منتظر رفع مشکل بمونیم. ما تو این چند روز خیلی متضرر شدیم . اما همش فدای تار موی جونای خوب مملکتمون که میخوان کار کنن اما بعضی از این بالاسریا اذیتشون میکنن. ان شا الله هستیم باهاتون تا اخرش…. یا حق

  52. من هم با نظر سایر دوستان موافقم
    تو این ۴ روزی که درگاهتون قطع شد در دو روز اول نزدیک به ۳۵۰ تومن ضرر کردم و برای اینکه ضررم بیشتر از این نشه ناچارا سوئیچ کردم به زرین پال به هر حال شما باید همون لحظه که این اتفاق افتاد به ما از طریق پنل کاربری یا تلگرام خبر میدادید عوضش گذاشتید ۱ روز بگذره بعد خبر دادید همین تغییرات ناگهانی باعث ضررمون شد
    امیدوارم دیگه از این اتفاقها پیش نیاد چون در حوضه مالی اصلا برای پذیرندگان خوشایند نیست!

  53. سلام
    من هم مجبور شدم درگاه زرین پال رو فعال کنم. اما از زمان تسویه زرین پال اصلا راضی نیستم. ضمن اینکه سقف کارمزد هم نداره.
    به محض اینکه پِی دوباره فعال بشه ازش استفاده میکنم اما از این به بعد زرین پال رو بعنوان بک اپ نگه میدارم.
    فکر میکنم بهترین راه هم همینه که دوستان حداقل دو درگاه فعال داشته باشند چون برای همه مشکل پیش میاد.
    در ضمن امیدوارم پِی دوباره از لوگو و درگاه اختصاصی مشتری استفاده کنه

  54. بد نمی شد یه اطلاعی از طریق ایمیل یا همین تلگرام میدادین. من هم تو فکر بودم که چرا این چند روزه هیچ خریدی انجام نشده تا اینکه یکی از مشتری ها خبر داد.
    رفتارتون اصلا حرفه ای نبوده. متاسفم

    با تشکر

  55. یکی از پرداخت یارهای شفافی که تا حالا دیدم و همیشه هوای کاربراش رو داشته و هیچ وقت منافع شخصی شرکت رو به مشتری هاش ترجیح نداده

    1. من هم با نظر شما موافقم. ما چندین ساله عضو پی هستیم . حتی قبل از جدا شدنشون از پی لاین. تو این مدت طولانی خیلی سنگ جلوی پاشون انداختن و اذیتشون کردن . اما هربار با صبر و حوصله و توضیحات شفاف و دقیق باعث شدن از همراهی باهاشون دلسرد نشیم و منتظر رفع مشکل بمونیم. ما تو این چند روز خیلی متضرر شدیم . اما همش فدای تار موی جونای خوب مملکتمون که میخوان کار کنن اما بعضی از این بالاسریا اذیتشون میکنن. ان شا الله هستیم باهاتون تا اخرش…. یا حق

  56. با سلام و خسته نباشید
    در خصوص قرار گرفتن ترمینال در بلک لیست شاپرک حق با شماست و اگه ترمینالی در بلک لیست قرار گرفت باید در همه PSP ها مسدود بشه که در حال حاضر چنین چیزی نیست و بنده با ترمینال زرین پال به کار خود ادامه میدم پس صحبت هاتون در این زمینه ضد و نقیض هست ، گویا مشکل در جای دیگریست ، با این حال همه میدونن که سخت در تلاشید تا مشکل برطرف بشه چون اولین نفر خود شما هستید که متضرر خواهید شد ، در هر صورت سعی بر این داشته باشید اگر نمیخواهید به مشکل اصلی اشاره بفرمایید به شعور کاربران توهین نکنید.
    با تشکر

    1. خب ترمینال های شرکت محترم زرین پال مرتبط با شبکه پرداخت پی نیست و اینکه شما اونجا بدون مشکل فعالیت میکنید ارتباطی با مشکل تون در اینجا نداره.
      با توجه به اینکه صاحب امتیاز بخشی از سهام شبکه پرداخت پی، پرداخت الکترونیک سامان کیش هستش،ما اجازه استفاده از ترمینال PSP های دیگه رو نداریم، این مورد شامل حال ما نمیشه.
      مضاف بر این ، بصورت کلی هر شناسه یا کدملی یکبار در شاپرک به عنوان یک مشتری تعریف میشه و تمام ترمینال های شما زیرمجموعه این شناسه قرار میگیره. در نتیجه شما با این شناسه نزد شاپرک شناسایی میشید.
      وقتی بلک لیست بشید فرقی نداره چندتا ترمینال از چند PSP دارید.
      ما چون برای شعور مخاطبین مون احترام قائلیم موضوع رو شفاف اعلام کردیم. شما در پذیرفتن یا نپذیرفتن واقعیت مختار هستید.

  57. توی این چند روزی که درگاه قطع بود بنده نزدیک به چندین مشتری بالقوه رو از دست دادم و بسیار ضرر کردم . جالبتر اینجاست که در سایت شما بعد از اینکه زدید به علت جابجایی ، سیستم های مخابراتی شما در دسترس نیست و تا الان نزدیک به چند ماه گذشته اما دریغ از گذاشتن یک شماره تلفن پشتیبانی در سایتتون . نگاه کنید با رعایت نکردن اینجور مسائل و عدم پاسخگویی شما اعتماد ما مشتری ها رو دارید سلب می کنید….

  58. به تجربه دیدیم که هر بار یک ارگان دولتی قول شنبه را میده کار سر وقت انجام نمیشه.
    شما هم از شاپرک قول مساعد شنبه رو گرفتید و به ما قول شنبه میدید.
    من جای شما باشم با این اطمینان از زبان یک نهاد دولتی به مشتری هام قول نمیدم.
    چون همین اعتماد باقی مانده هم ممکنه از بین بره

  59. طبیعتا درگاه زرین پال هم متوجه افزایش کاربرانش شده و منم مجبور شدم فعالش کنم و البته بزودی جواز کسب میگیرم و میخوام از شرکت های دیگه استفاده کنم ولی حتما درگاه پی رو فعال میزارم.

  60. مشکل رو می پذیریم. اما اطلاع رسانیتون خوب نبود. کاربر رو توی منگنه قرار میدید با این بلاتکلیفی. ما سعی کردیم تحمل کنیم. ولی اگر تا شنبه اپ نکنید سیستم رو ما ناچاریم ترکتون کنیم و در تدارک درگاه بکاپ مطمئن باشیم.

    1. برای اطلاع رسانی به حضورتون ابتدا باید پاسخی از مراجع ذیربط دریافت میکردیم که در هفته اول پاسخ مناسبی ارائه نشد و کل تایم ما در پیگیری تلفنی و برگزاری جلسه با مسئولین مربوطه هدر رفت.
      امیدواریم شنبه مشکل حل بشه و مجدد حضور گرم تون رو در کنار خودمون داشته باشیم.

  61. بدون توضیحات و بصورت قطع ارتباط یکطرفه همه رو سرگردون کردین
    من چند روز تو سایت خودم دنبال اشکال بودم که نکنه سایت من مشکل داره!
    حتی تیکت رو هم بستین! !
    نه تلفن تماسی نه یادداشتی. …!!!
    واقعا که😞😞

    1. برای ارائه پاسخ به شما ابتدا باید خودمون پاسخ شفافی میگیرفتیم که در هفته اول مسئولین ذیربط حال به پاسخگویی دقیق نبودن به همین دلیل نتونستیم پاسخ درستی به کاربران مون ارائه کنیم اما با اینحال اطلاعیه های مورد نیاز در پنل کاربری درج شده. احتمالا هنگام لاگین به حساب تون به اطلاعیه های صادر شده توجه نکردید.

  62. همیشه پیشنهاد می شود دوستان عزیز یک درگاه واسط دوم و پشتیبان برای این موارد داشته باشند. اینجا ایران است و سیستم الکترونیکی خیلی خامی دارد که هر بار تغییر می کند لذا قابل اطمینان و اتقا نیست.
    من به دلیل اینکه احتمال مشکل را می دادم همیشه یک درگاه پشتیبان را ذخیره کردم و وقتی یکی از درگاه ها دچار مشکل باشد زود سویچ میشه به درگاه دیگه
    ولی پرداخت پی راحتر و بسیار شفاقتر از درگاه بیخود زرین پال است که واقعا یه تسویه ۳ تا ۴ روز زمان بره
    منتظریم تا مشکل حل شده و دوباره درگاه های پرداخت سایت را به پی باز گردانی کنیم.

  63. این دلایل قابل قبول نیست
    و لطفا از قبل اطلاع بدین..
    لطفا مشکل اصلی ایی که پیش اومد رو بگید مشخصه که چه اتفاقی افتاد….
    از پی راصی هستم
    امیدوارم دیگه رخ نده…

    1. دلیل غیرفعال شدن همین مواردی هست که در پست به حضورتون عرض شد.
      همکاران مون دارن تلاش میکنن تا روز شنبه هسته سیستم رو مطابق با الزامات جدید تغییر بدن و مجدد ترمینال هارو فعال داشته باشیم.

  64. دقیقا منم با امیر مواقفم
    کاش روز اول دقیق تر توضیح میدادید
    کلا تا به الان ۳ تا اپدیت (به قول خودتون) ارائه دادید که فکر نمیکنم به درد ما هم بخوره
    نزدیک به ۱.۵ میلیون ضرر کردم تو این ۴ ۵ روز و از صبح امروز دارم از ای دی پی استفاده میکنم.
    در کل با این توضیحاتی که دادید فکر میکنم این مشکل برای همه رابط های پرداخت بوده و نه شما
    و
    کاش مثل همه رابط پرداخت های ریز و درشت دیگه میتونستید از این مشکل جلوگیری کنید!

    خیلی ازتون راضی بودم ولی حیف …

  65. اصلا معلوم نیست چه خبره، خب درست حسابی توضیح میدادید چقدر ما منتظر شما شدیم و کلی مشتریان رو از دست دایدم و شاکی شدن. دیگه به درگاه دیگه ای مهاجرت کردیم
    در ضمن شما باید اینها رو پیشبینی می کردید تا اینقد به مشتریانتون زیان نرسونید، الان شما پاسخگوی ضررهایی که ما دیدیم هستید؟!

    1. هرمشتری با شماره ملی یا شناسه ملی در شبکه شاپرک شناسایی میشه. در نتیجه شما هرچقدر پیش بینی کنید و ترمینال از کل PSP ها داشته باشید وقتی شناسه ملی یا شماره ملی تون در شاپرک بلک لیست بشه، هیچ کدوم از ترمینال هاتون کار نمیکنه و کاری نمیتونید انجام بدید. استفاده از شناسه های ملی دیگه تخلف و جرم محسوب میشه.
      طبیعتا در این موارد کل اکوسیستم آسیب میبینه ( شامل شما و ما ) و این مورد برای صاحبان امر اهمیتی نداره.

      1. چطور فقط شاپرک شما رو مسدود کرده؟
        مگه سایر درگاه های واسط(پرداخت یار) تمام روال قانونی پرداخت یار شدن رو طی کردن؟ به قول خودتون پروسه دو سه ماهه ای هست، جالب اینجاست قبل از اینکه مقوله پرداخت یاری مطرح بشه شما و سایر درگاه های پرداخت در حال فعالیت بودید!

        1. باعرض پوزش مجبور شدم بخشی از نظرشما رو ویرایش کنم اما در پاسخ به بخش دوم سوال تون باید عرض کنم که :
          درحال حاضر ۲۰۰ شرکت درخواست مجوز پرداخت یاری دادن که از این ۲۰۰ درخواست بخش کمی از اونها فعلا تایید شده و سایرین بدون مشکل درحال فعالیت هستند.
          طبق اخرین اپدیتی که از مسئولین ذیربط در شاپرک داریم، شرکت هایی که تست های مقدماتی پرداخت یاری رو انجام دادن تا تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ فرصت دارند تا پذیرندگان پشتیبانی شده رو به سامانه جامع شاپرک منتقل کنن.
          بعد از این مدت با دستور دادستانی کل کشور و بانک مرکزی اقدامات نظارتی در خصوص سایرین انجام خواهد شد.
          شبکه پرداخت پی یکی از شرکت های بزرگ در خصوص ارائه خدمات پرداخت هست و نیاز بود برای نمونه با یکی از شرکت های بزرگ برخورد انجام بشه تا درس عبرتی باشه برای دیگران.
          در روزهای آتی احتمالا اخبار جدیدتری از برخورد با شرکت های دیگه منتشر میشه.

  66. سلام
    ممنون از توضیح شما
    اما می‌شه بگید
    این فرایند تا کی طول می‌کشه؟
    حداقل توی این مدت به صورت موقت سوئیچ کنیم روی یک درگاه دیگه

    1. همکاران فنی مون امروز و فردا رو هم درگیر انجام تغییرات هستن تا روز شنبه بتونیم مجوز فعال شدن ترمینال هارو دریافت کنیم و با توجه به همکاری خوب شاپرک و مساعدت هایی که انجام شده، انشاالله شنبه موضوع حل و فصل میشه.

      1. آقا این اگر از روزهای کاری تو ایران باشه، تا هفته دیگه هم خبرش رو نخواهید داد، خیالت تخت
        ولی با عادت کردن به pay و محیط اسونش، هیچ سیستم دیگه ای دلچسب نیست

  67. می تونستید این مشکل را اول هفته که پیش اومد توضیح بدید
    من مشتریان زیادی داشتم ولی به خاطر عدم پاسخگویی شما مجبور شدیم داخل نرم افزار تغیراتی بدیم و درگاه زرین پال را فعال کنیم و از پی مهاجرت کنیم.
    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *