نسخه جدید

فین تک و شروعی دوباره

آنچه گذشت ..

اوایل سال 1398 با توجه به شرایط و آینده ای که برای صنعت پرداخت و فین تک ایران متصور بودیم یکسری برنامه ریزی انجام دادیم و اهدافی رو در نظر گرفتیم.
دستیابی به اهدافی که در این برنامه وجود داشت فقط با تغییرات و اصلاحات اساسی قابل انجام بود.
تصمیم گرفتیم زمان رو از دست ندیم و هرچه سریعتر دست به کار بشیم. سال 98 سال بسیار پرچالش و سختی برای ما بود.
مسیر مون رو آهسته و پیوسته پیش رفتیم و مشکلات و حاشیه ها رو کنترل کردیم تا بتونیم بصورت متمرکز بهینه سازی هارو انجام بدیم.

اتمام فاز سهامداری با شرکت PSP

اولین و اصلی ترین قدم برای ما، اتمام همکاری با شرکت PSP طرف قرارداد در قالب سهام دار بود.
به خاطر بدنه بزرگ این شرکت و حسادت مدیران مختلف در بخش های مختلف و همچنین تلاش های فردی از مدیران این شرکت که عامل اصلی قطعی های چندماههه و بلک لیست شدن شبکه پرداخت پی در شاپرک و ایجاد مشکلات فراوان بود ،عملا پیشرفتی حاصل نمیشد و تمام وقت درگیر حاشیه شده بودیم. در کل تعریف کلمه فین تک کاملا فراموش شده بود.

شروع تغییرات

  • بعد از این مرحله و اتمام فاز همکاری و تبدیل شدن به فین تک به معنی درست تعریف شده برآوردهای لازم برای تغییرات و به روز رسانی رو انجام دادیم و در شرایط تحریم و نوسانات ارزی شدید مشکلات زیادی در تهیه تجهیزات مورد نیاز برای آپدیت سخت افزاری مون به وجود اومد که از این مسیر هم عبور کردیم
  • قدرت و ظرفیت پردازش رو به 5 برابر حالت قبل ارتقا دادیم و معماری شبکه رو بهبود بخشیدیم
  • CDN اختصاصی در داخل کشور راه اندازی کردیم که سرعت اتصال به شبکه پرداخت پی به بالاترین میزان برسه
  • برای بالا بردن شانس موفقیت در انجام تراکنش ها مدل ارتباط با سوییچ PSP ها رو تغییر دادیم
  • ابتدای سال 98 تصمیم گرفتیم با توجه به اهدافی که داشتیم پلتفرم شبکه پرداخت پی رو Re-Factor کنیم
  • قبلا پنل کاربر رو آپدیت کرده بودیم و با توجه به صدها ساعت کار روی Hit Map و Feedback شما UI و UX پنل رو تغییر دادیم
  • میلیون ها خط کد جدید نوشته شد و تست های مختلفی انجام شد تا از صحت عملکرد و امنیت پلتفرم مطمئن بشیم
  • تغییرات اساسی در مدل معماری نرم افزارمون ایجاد شد تا میزان خطا رو نزدیک به صفر برسونیم
  • ارائه سرویس با کیفیت رو در دستور کار قرار دادیم و بر این اساس وب سایت ها و ترمینال های راکد رو که بیش از یک ماه فاقد تراکنش بودن غیرفعال کردیم
  • الگوریتم های تشخیص تقلب رو به روز رسانی کردیم تا تخلف و کلاهبرداری رو در کمترین میزانش کنترل کنیم. سخت گیری های بیشتری در رابطه با ارائه درگاه پرداخت در نظر گرفتیم و نتیجه این شد که هر کسب و کاری نمیتونه از خدمات درگاه پرداخت شبکه پرداخت پی استفاده کنه
  • مدل ارائه پشتیبانی دست خوش تغییراتی شده و پشتیبانی تلفنی و تیکتی فقط به کسب وکارهای بزرگ ارائه میشه

سخن پایانی

متاسفانه محدودیم به قوانین فین تک در ایران و در شرایط فعلی مجبوریم نهایتا به یک PSP وصل بشیم که این روزها شرکت های PSP هم درعمل کیفیت مناسبی برای سرویس هاشون ندارن. از طرفی هم رگولاتور اجازه نمیده ما کار پردازش اطلاعات کارت رو انجام بدیم و به نوعی در کنار PSP ها باشیم. وقتی شرایط محدود کننده باشه قواعد بازی عوض میشه.

شاید تا سال های زیادی اجازه ندن دیتای کارت رو پردازش کنیم و سرویس های به مراتب بهتر و با کیفیت تریارائه کنیم ولی قطعا منتظر نمی مونیم وتلاش میکنیم مثل همیشه پیشتاز باشیم.

اسکرول به بالا