پرداخت یاری

آپدیت ضروری در سیستم پرداخت یاری

همونطور که در پست قبلی ( اینجا ببینید ) اشاره کردیم سیستم پرداخت یاری اشکالات اساسی داره. یکی از مهم ترین اشکالاتش روش تسویه حساب شاپرکیه. یعنی شیوه ای که باید پول از حساب پرداخت یار برداشت بشه و به حساب پذیرنده ذینفع واریز بشه.
اساسا پرداخت یاری بر این باور شکل گرفت که شرکت های پرداخت یار صلاحیت تجمیع وجوه رو ندارن و کنترل این وجوه و جابجایی اون باید در اختیار شاپرک باشه.
بر همین اساس شاپرک رو بین بانک و پرداخت یار قرار دادن و همین موضوع باعث شد وجوه حاصل از فروش پذیرندگان دیرتر به دست پرداخت یار برسه و حداقل یک سیکل عقب بیفته.
اونم در وضعیتی که نرخ ارز دقیقه ای نوسان داره و حتی یک ساعت دیرتر رسیدن پول فروش کالا به دست پذیرنده میتونه اون کسب و کار رو در وضعیت تهدید کننده ای قرار بده.
البته قول راه اندازی ساتنا برای فین تک ها و بهبود شرایط داده شده ولی تا به امروز ( 2 آبان ماه 1399 ) اتفاق خاصی رخ نداده.

اولین مشکل در اولین روز از مهاجرت


همونطور که انتظارش میرفت در اولین روز مهاجرت به سیستم پرداخت یاری یک خطا در پردازش فایل های تسویه حساب در شاپرک اتفاق افتاد. حواله تسویه حساب بعضی از پذیرندگان برگشت خورده که بعد از رفع مغایرت این وجه به حساب کاربری شون واریز شده.
و گروه دوم پذیرنده هایی هستن که شاپرک تسویه حساب شون رو با موفقیت انجام داده اما پنج شنبه یکم آبانماه پولی به حساب شون واریز نکرده که حداکثر تا شنبه سوم آبانماه این حواله ها به حساب شون واریز میشه.

توجه داشته باشید که مسبب این خطا شاپرکه و ما هیچ دخل و تصرفی در این ماجرا نداشتیم. این اتفاق به اندازه چند روز کار اضافی برای تیم مالی شبکه پرداخت پی ایجاد کرده.


قطعا این وضعیت به همه آسیب میزنه و خودمون باید دست به کار می شدیم و آستینهارو بالا میزدیم. جلسه ای با تیم فنی و توسعه برگزار شد و بعد از دو ساعت بررسی تصمیمات جدیدی گرفته شد و به مدل جدیدی رسیدیم که ضمن اینکه پذیرندگان در بستر پرداخت یاری فعالیت دارن بتونن از امکانات شبکه پرداخت پی مثل قبل استفاده کنن.
تصمیمات این جلسه باید خیلی سریع اجرایی میشد تا مشکلات شاپرکی کمترین آسیب رو به پذیرندگان وارد کنه. از ساعات ابتدایی بامداد روز یکم آبان 1399 کار شروع شد و با همت تیم توسعه و همکاری تیم فنی آپدیت رفع مشکلات در ساعات پایانی این روز اماده و اجرا شد.

تغییرات جدید

  • محدودیت کیف پول های پرداخت یاری برداشته شده
  • میتونید کیف پول هاتون رو شارژ کنید
  • میتونید از انتقال وجه مثل گذشته استفاده کنید
  • هر زمان که اراده کنید میتونید درخواست تسویه حساب ثبت کنید
  • می تونید هر تعداد درخواست در روز تمایل دارید ثبت کنید
  • مثل گذشته تسویه حساب به مقصد چند بانک بصورت آنی انجام میشه
  • تمامی سرویس ها به حالت عادی به کار شون ادامه میدن

خبرهای جدید رو در همین رابطه از وبلاگ شبکه پرداخت پی دنبال کنید.

اسکرول به بالا